МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ



             Алгоритм пошуку та діагностики обдарованих дітей


1. Із метою зацікавлення учнів хімією провести позакласні заходи для учнів 5-6-х класів.
2. Залучити учнів, які бажають, до вивчення пропедевтичного курсу хімії.
3. Провести бесіду з класним керівником та вчителем математики щодонавчальних здібностей учнів.
4. Визначити за допомогою тестування сформованість навичок мислення
високого рівня та здатності до творчості учнів.
5. Систематично спостерігати за характером пізнавальної діяльності та
особистісними якостями учнів для визначення рівня здібностей.
6. Провести діагностичне тестування з метою визначення типу обдарованості учнів з хімії.
7. Провести бесіду з батьками обдарованих учнів з метою з'ясування психологічних особливостей, стану здоров'я та працездатності дітей.

 Автори: учитель хімії БМЛ Колеснікова Тетяна Антонівна
      учитель хімії гімназії №3 Куц Наталя Іванівна




             Поради щодо плану роботи з обдарованими дітьми


1. Визначити теми, за якими будемо працювати з обдарованими дітьми.

2. Провести вхідне тестування за обраними темами та зробити аналіз.

3. Скласти календарно-тематичний план підготовки, з урахуванням інформації, отриманої після вхідного тестування.

4. Підібрати завдання за принципом зростаючої складності, передбачивши їх значну кількість, що розв'язуються за певним алгоритмом.

5. Скласти добірку завдань для самостійної роботи, у відповідності до відпрацьованих аудиторно тем.

6. Перейти до розв'язку комбінованих творчих завдань, з обов'язковим розширенням теоретичних знань.

7. Запропонувати дітям самостійно складати і розв'язувати завдання підвищеного рівня складності.

8. Провести моніторинг виконаної учнями роботи та внести корективи.

 Автори: Генова-Стешенко Лариса Іванівна
               Курдюкова Тетяна Андріївна
               Левченко Людмила Василівна
               Черемісіна Раїса Миколаївна    



                                               
                             ПОРАДИ ЩОДО РОБОТИ З КОЛЕГАМИ,
              ВРАХОВУЮЧИ НЕМОЖЛИВІСТЬ ВИКОНАННЯ УЧНЕМ
                НАВЧАЛЬНИХ НАВАНТАЖЕНЬ У ПОВНОМУ ОБСЯЗІ

1. У разі необхідності узгодити з адміністрацією школи можливість навчання учня за індивідуальним планом з окремих предметів під час активної підготовки до олімпіади.
2. За умови участі учня в багатьох олімпіадах узгодити з колегами графік підготовки до кожної з них.
3. Заздалегідь узгодити з учителями інших предметів (математика, фізика тощо) викладання окремих тем з урахуванням їх хімічної складової, наприклад, теми «Відсотки» у математиці та «Розчини» у хімії.
4. Забезпечити розробку шкільним психологом:
Ø системи вивчення психологічних особливостей інтелектуально обдарованих учнів;
Ø рекомендації учням щодо керування емоційним станом у період підготовки до інтелектуальних змагань;
Ø поради щодо поведінки в особливих стресових ситуаціях, що виникають
          а) безпосередньо на олімпіаді при виконанні олімпіадних завдань;
          б) напередодні олімпіади;
          в) після завершення олімпіади, як у разі незадоволення результатом, так і     у випадку досягнення результату вище очікуваного («зіркова хвороба»).


Автори: Бокоч Леся Борисівна
              Люсай Олена Вікторівна




                     Поради для батьків обдарованих дітей

1. Усвідомити перспективність глибоких знань з хімії для майбутнього дитини.
2. Забезпечити психологічну підтримку дитині.
3. Аналізувати разом з дитиною досягнення на певному етапі навчання.
4. Створити комфортні побутові умови для навчання:
- окреме обладнане робоче місце;
- наявність комп'ютера, під'єднаного до мережи інтернету;
- надати можливість займатися самопідготовкою у певний час;
- слідкувати за раціональним харчуванням та здоровим сном дитини.
5. Забезпечити матеріальну підтримку дитині:
- придбання посібників;
- можливість участі в тренінгах, конкурсах, олімпіадах тощо.
6. Скоригувати свою діяльність відповідно до навчальних потреб дитини.
7. ЛЮБІТЬ СВОЇХ ДІТЕЙ!

 Автори: учитель хімії БСШ №16 Гіренко Валерій Миколайович
                учитель хімії БСШ №16 Клевцова Світлана Леонідівна
      учитель хімії гімназії №2 Акульшина Олена  Миколаївна

                

2 коментарі: