КВЕСТ

                                                                   КВЕСТ
ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ ТЕЛЕНКТІЇ
(для учнів 8 класів)
                 
Картинки по запросу модели молекул                                                          Розробила

Куц Наталя Іванівна
                                                          вчитель хімії
                                                                                                                          Бердянської гімназії № 3 «Сузір’я»


Методичні рекомендації

  Живий квест - це цікава пригодницька гра для будь-якого віку. Вона передбачає пошук чого-небудь методом виконання різних завдань. Це справжня пригода, яка відбувається тут і зараз. Таку форму роботи можна використовувати для проведення позакласних заходів під час предметних тижнів.
Цей квест розроблено для учнів 8 класів при проведені Тижня хімії.  Для участі в квесті обирають 3 команди (бажано по 5-8 учнів). На початку великої перерви команди збираються у кабінеті хімії, де вчитель знайомить учасників з правилами гри:
1. Команди працюють тільки під час перерв.
2. Рух по школі відбувається згідно з правилами поведінки.
3. Квест вважається завершеним, якщо команда склала слово.    
  Учні знайомляться з сюжетом квесту, отримують першій конверт із завданням. Інші конверти вчитель заздалегідь приховує у відповідних кабінетах. У кожному конверті крім завдання лежать букви, з яких учні наприкінці складуть слово. Перші завдання для всі груп різні, інші − однакові. 

                           
Мета: формуванная в учнів навичок мислення високого рівня: аналізу, синтезу, критичного мислення; формування соціальної компетентності, підвищення інтересу до предмету.         
Ми з вами потрапили до казкової країни Теленктії. Злий чаклун украв у жителів дещо  дуже важливе. Країну опанував безлад: керівництво подало у відставку; перестали працювати всі навчальні заклади; економісти, юристи, інженери звільнилися… Мешканцям потрібна допомога.
Ваше завдання полягає в тому, щоб повернути громадянам те, що в них вкрав чаклун. Кожна команда відправиться в подорож. Під час подорожі потрібно  розгадати загадки чаклуна, зібрати всі букви  та скласти чарівне слово, яке врятує країну Теленктію.     

ЗАВДАННЯ
                                                                   Ї
                                                                                        
1. Це поширений елемент. Назва походить від грецького μαυγάυμι — «добре знебарвлюю». Мабуть це пов'язано з окисними властивостями сполук цього елемента. Цей елемент входить до складу солі, з якої  в лабораторії можна добути кисень.  Розбавлені розчини (близько 0,1%) цієї сполуки застосовуються в медицині як антисептичний засіб. Їм  промивають рани, обробляють опіки.
    Проста  речовина – сріблясто - білий крихкий метал, повільно реагує з водою, розчиняється в кислотах, реагує з усіма неметалами (при нагріванні), крім водню.
   До складу ядра атома елемента  входить 25 протонів та 30 нейтронів. Знайдіть елемент у періодичній системі, з’ясуйте його порядковий номер – це ваш новий орієнтир. Хай вам щастить.


 1. Це один з дуже поширених елементів земної кори. У вільному стані він не зустрічається через високу хімічну активність його простої речовини.  Цей елемент відкрив гамбурзький алхімік Генніг Бранд у 1669 році. Подібно до інших алхіміків, Бранд намагався відшукати еліксир життя або філософський камінь, а отримав речовину, яка світиться.  У вільному стані цей елемент буває в кількох алотропічних модифікаціях. Найбільше значення мають так звані білий і червоний.
    Це хімічний елемент 5-ї групи головної підгрупи третього періоду періодичної системи Д.І. Менделєєва. Знайдіть елемент у періодичній системі, з’ясуйте його порядковий номер – це ваш новий орієнтир. Хай вам щастить.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
     1. Сріблясто-білий метал, легкоплавкий, хімічно дуже активний, на повітрі                                                                    самозаймається, при взаємодії з водою вибухає. Він належить до родини лужних металів. Цей елемент відкрили німецькі вчені Роберт Бунзен та Густав Кірхгофф шляхом спектрального  аналізу у 1861 році. Свою назву він отримав за кольором найхарактерніших червоних ліній спектру .
   Цей елемент має відносну атомну масу 85. Знайдіть елемент у періодичній системі, з’ясуйте його порядковий номер – це ваш новий орієнтир. Хай вам щастить.
2  Розшифруйте слово скориставшись періодичною системою.  Це ваш новий орієнтир. Бажаємо успіху.
31 18  44  66  99  44  76  35
Якщо  у вас не вийшло знайти слово, то вам потрібно визначити номер елемента 1s22s22p63s23p64s23d104p2.
За указаною адресою вас чекає підказка
3.
    В Італії є печера, у якій дорослі люди можуть знаходитися стільки, скільки завгодно, а невеликі тварини (собаки, коти, ящірки) гинуть. Цю небезпеку створює  добре відома    вам речовина, яка є однією з причин парникового ефекту, вона  необхідна для процесу фотосинтезу. У твердому стані вона   здатна до сублімації. Розрахуйте молярну масу речовини,  від отриманого числа відніміть 8. У вас є новий орієнтир. Бажаємо успіху.
____________________________________________________________________
4. В основному цей газ (Х) використовують для отримання двох кислот: сильної та слабкої. Сильну кислоту вважають «хлібом хімічної промисловості». Також газ (Х) застосовують як консервант (Е-220) у виробництві слабоалкогольних напоїв. Завдяки властивості цього газу вбивати різні мікроорганізми, їм обкурюють складські приміщення та овочесховища. Крім цього, його використовують для відбілювання вовни, шовку, соломи (тих матеріалів, які не можна відбілити хлором).
Значні обсяги цього газу виділяються з вулканічними газами і лавою під час виверження вулканів.
 Яку масу складають 11,2 л газу Х.
У вас є новий орієнтир. Бажаємо успіху.




І
Н
Т
Е
Л
Е
К
Т
І
Н
Т
Е
Л
Е
К
Т
І
Н
Т
Е
Л
Е
К
Т

Немає коментарів:

Дописати коментар